Barnvagnsrace, äpplen och bananer

I våras inhandlades en vagn som blivande kära mormor så glatt sponsrade helt med. Tack snälla Mamma! Precis den vagn jag alltid vela ha! Kunde det bli mer toppen? Den hade allt jag velat ha. Jag var överlycklig!

Dock så är det ju mig vi nu talar om och en del blir inte förvånade när jag plötsligt vill byta. För 1 månad sedan insåg jag vilket stort skepp jag har köpt och hur otympligt detta skepp verkligen var. Herregud den tog upp hela bilen (både bagageluckan OCH baksätet) och liggdelen var tung att bära. Något behövde göras! Vagnen åkte ut på blocket och efter en tid ringde en man som var intresserad och köpte den. Jag och Daniel for genast och inhandlade en vagn som idag föll mer i vår smak. Ett tips till alla som ska köpa vagn; Titta först i butikerna och se hur utbudet ser ut så ni kan skapa er en uppfattning om vad ni letar efter innan ni shoppar på blocket!

Väl hemkommen med vår fräsiga, smidiga, svarta 3-hjulsvagn som snabbt blev färdigbäddad och fick en egen plats i vardagsrummet i väntan på att liten ska titta ut menar Daniel att nu måste vi ju öva på att köra denna sak. Det är inte samma sak att köra en vagn med tre hjul som en vagn med fyra hjul och har man inte överhuvudtaget dragit vagn på flera år kan lite övning aldrig skada. Övning ger färdighet och det är viktigt att liten känner sig trygg när vi är på promenader.

Äpplen och bananer plockas fram och läggs på golvet. En efter en. Tidtagaruret görs redo och det är dags att sätta igång. Den som lyckas köra slalom mellan frukterna med vagnen på snabbast tid vinner! Kör man på en frukt får man lägga på fem sekunder tillägger han när de egengjorda reglerna läses upp. Ja vad säger man. Sagt och gjort. Efter ett par tävlingsmoment kunde vi dock konstatera att Daniel är nog en bättre barnvagnsförare än jag då hans bästa tid hamnade på 12 sekunder i jämförelse med mina 16 sekunder. Kom nu inte och säg att vi är en konstig familj. Vi är inte konstiga bara lite anorlunda kanske ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0