Familjeliv

Har varit registrerad på ett forum som heter "Familjeliv". En galen men ändock intressant sida där man kan få information om det mesta av helt vanliga dödliga människor. Vissa saker tar man på blodigt allvar. Andra saker tar man med en nypa salt.

På Familjeliv har min graviditet varit registrerad i en kalender och jag har vecka ut och vecka in med hjälp av ett litet informationssycke fått följa hur bebis i magen växer och mår samt hur min kropp sakterligen förändras. Denna vecka har det stått typ; Du är i vecka 39+4 (V.40), du är i vecka 39+5, du är i vecka 39+6.  Spännande, tänkte jag! Snart står det att jag är i vecka 40+0 (=V.41).

HA! Tji fick jag! Nu står det; Tidigare graviditet -BF lörd 16 Aug. (För er som inte är insatta i graviditetsvärlden och dess egna språk kan jag tala om att BF står för Beräknad Förlossning).

Jag har nu passerat graviditetens sista dag och räknas inte längre som gravid enligt Familjeliv. Vad oförskämt! En sådan diskriminering!

En sak undrar jag då bara; Var sjutton är mitt barn och varför sitter jag här med en jättemage?! Ja, varför står vi här, mitt i den här djungeln?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0