Gravidmage och puckelpist

Igår när jag och My satt på uteserveringen till indiska matstället och inväntade på att vår mat skulle bli färdig kom det fram en man och började prata med mig. Ja ni vet en äldre, lite onykter, harmlös, go man med lite halvtaskig hy, sluddrigt tal som saknade ett flertal tänder och mer än gärna ville utbyta några ord och umgås medan han stod där och försökte tända sin cigarett. Den här mannen, som så många andra i dagsläget, hade reflekterat över min stora gravidmage. Han ville dock bara berätta att när han såg min mage så kom han att tänka på puckelpistarna i alperna. Ja där hade han åkt skidor många gånger i sina dagar och det var härliga minnen för honom säger han med glädje i ögonen. Så när jag satt på en stol på en uteservering i månaden augusti med My mitt emot mig och en gravidmage i högan sky så fick den här mannen möjligheten att återuppleva goda minnen från äldre dagar. Hur sjutton han kom att tänka på puckelpistarna ville jag inte ens ta reda på. Att han kan ha syftat på min stora mage samt mina två stora meloner till nuvarande bröst kanske inte är helt omöjligt. Nåväl, när jag såg hans glädje i ögonen då han vackert mindes tillbaka så får han mer än gärna se min mage som en puckelpist :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0