Jag blogga? nej jag gör inte sånt

Det är inte min grej. Att  blogga. Lägga ut sitt liv på nätet och länka till modesajter m.m. Nej. Mitt liv talar jag gärna om men då med människor i min omgivning. Kläder är dock bland det roligaste som finns men efter fyra års fattig studenttid och inom snart en om inte ännu fattigare mammapenninginkomst så kan jag snart inte längre stava till ordet "shopping" och "kädesbutik".  Jag vågar inte titta i dom heller. Att man kan klicka sig fram på datorn och vips så finns det kläder i ens brevlåda, ja det skrämmer mig. Huvva. Nej, blogga är alltså inget för mig. Nu kan man kanske tro att jag är fördomsfull också. Att man bara kan blogga om sitt liv och mode men så är ju givetvis inte fallet. Det förstår ju till och med du ;-)

Den senaste tiden har jag dock funderat på hur jag ska kunna få mina kära vänner i andra städer och framför allt min underbara släkt delaktig i vårt barns liv. Det nya liv som är så efterlängtad. Min släkt bor alldeles för lång bort. Ibland. Eller är det jag som bor för långt bort? Ja det var ju trots allt jag som tog kappsäcken och rotade mig på en annan plats i Sverige. Nåväl. Det slog mig att en blogg är ju en toppenidé för detta I-landsproblem! Genom den här  bloggen kan jag ju låta människor som är viktiga för mig och D få en inblick i litens liv. Få andas lite bebisliv. Människor som med tiden kommer att  bli viktiga och betydelsefulla för liten också.

ja vi får se hur det hela slutar. En blogg blidde det i varje fall tillslut. Jag som inte bloggar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0