Today is the Day!

Ingen bebis här inte. Inte på långa vägar men Liten har blivit mycket lugnare de senaste 2-3 dagarna. Hon laddar, säger D. Jag blir rädd. Laddar för vad?! Hoppas ungen fattar att det inte är någon tävling ut sen när allt väl börjar. Shit, måste ju hinna packa BB-väskan och ta mig in till förlossningen i varje fall. Nej, jag har inte packat BB-väskan och Ja, det är dåligt och Ja, jag borde göra det nu istället för att bara gå och gnälla över att inget händer. För att inte glömma MAX-måltiden som jag måste hinna förtära på Allumn i Partille innan det bär av till förlossningen. Ja det är en bra omväg men jag bara längtar till det där orginalmålet med den där varma ostsåsen. Barnmorskan har faktiskt sagt att man ska ladda med mat innan man kommer in och vad kan inte vara bättre för mig än en "stödhamburgare" innan det mastodana träningspasset som väntar en?

Många säger till mig att värkar oftast börjar på natten. Jag vaknar alltid vid 05-tiden för att gå upp och kissa men aldrig känner jag några värkar. Varje kväll innan jag somnar tänker jag; Undra om jag vaknar av en värk i natt. Varje natt vaknar jag men då är jag bara kissnödig. Jävla blåsa och lura mig. När jag väl sitter på toa och kissar tänker jag; Nähäpp, inget barn idag heller. Tänk om Liten får för sig att dra igång karusellen på dagtid? Vad snopen jag skulle bli då!

D tror egentligen att Liten kommer titta ut i nästa vecka men helst hoppas han imorgon för då ska han jobba dagpass. Han jobbade dagpass idag med. Dagpassen är D´s värsta fiende. Han verkligen hatar dom och förstår inte alls vad han har gjort för ont för att förtjäna dom. Imorse innan han pussade mig "hejdå" tittade han på mig och på min mage och sa; Det är ditt fel att jag måste gå till jobbet idag. Ja han hade ju hoppats på att jag skulle få värkar så han slapp dessa dagpass den här helgen men det är en envis Liten vi väntar.
 
Själv har jag haft Evelina på besök hela dagen. Solen har skinit så vi har suttit på vår underbara balkong. Fikat, ätit lunch och fikat igen. Vi mumsade chokladbollar. Mmmm. Du är så huslig, sa Evelina. Huvva, vad gammal jag kände mig! Vuxenvarning! Nä, nästa gång blir det inga chokladbollar ;-) Har också hunnit tvättat sängkläder och överkast, städat köket, vattnat alla blommor ( ja ALLA fyra) och dammsugit men ingen unge vill titta fram. Jag har böjt mig ned extra mycket när jag dammsög. Allt för att få några extra sammandragningar men ändå vägrar den här parveln titta fram.

Ja vad säger man. Fint folk kommer alltid sent. Det är ju en fin liten bebis vi väntar på så vi borde kanske inte vara förvånade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0