Saker är inte alltid rättvist!

När Daniel har jobbat, varit på krogen, suttit uppe sent vid sin dator ja då får han ibland sovmorgon. Då går jag och Julia upp, stänger dörren om honom och leker i si så där 1 timme -sen blir Julia trött och somnar gott. Julia är nu över 4 månader och jag har ännu inte fått den där goa sovmorgonen när pappa Daniel och Julia går upp och röjer. Nu ska jag ju inte klaga för Julia är ju ingen morgonprick så hon vaknar ju inte kl 06 men ibland vore det skönt att få ligga kvar i sängen tills man själv vill gå upp och inte behöva gå upp just när Julia vill det.

Idag trodde jag att jag skulle få den sovmorgonen men när Julia har varit vaken i cirka 10 min och Daniel har gett henne frukost på flaska så undrar Daniel om jag inte kan ge henne bröstet så hon kan somna om igen för han är så trött! Då har jag också varit uppe och ammat på natten med. När Daniel får sovmorgon då slipper han även nattbestyret. Låter detta rättvist?!

Kommentarer
Postat av: Tina

NEJ! Inte rättvist! Säg du till Daniel att om han öppnar dörren till sovrummet före elva nästa gång du har sovmorgon så får han veta att han lever! :-) Klart du ska få sova ut precis så länge du vill du med, någon gång. Kramar

2008-12-29 @ 11:32:59
URL: http://www.troll.bloggagratis.se
Postat av: Socka

Neeeej det är inte rättvist :-/ A är lyckligtvis morgonpigg och kliver upp med M. Men just det där att de små är så beroende av bröstet! Oj oj. Det är fantastiskt att kunna amma sitt barn och otroligt lätt i jämförelse med att ställa sig och göra ersättning, men ibland blir man bara så otroligt less! Vill ha egentid... men vår tid kommer den också :-) KRAM

2008-12-29 @ 17:56:15
URL: http://socka.blogg.se/
Postat av: Daniel

tilläggas bör ju dock att herrn som var trött hade sovit 3h den natten och tjänat ihop mer pengar än vad malin får på en hel månad.



Så ta din rättvisa och kämpa på, så du vet att du lever. Färdigdiskuterat.

2008-12-29 @ 22:19:00
URL: http://www
Postat av: Malin

Tack tjejer! Imorn blir det slappemorgon för min del :-) Daniel är toppen på att ge mig egentid på dagarna och tidiga kvällar men just mornarna...oj så skönt det vore att få sova vidare :-) men nu är det slutklagat här :-)

2008-12-29 @ 22:22:28
Postat av: Malin

Älskling, kan hända att jag glömde en liten detalj där ja :-) Fast lite extra klirr i kassan gör mig ju inte piggare ändock gladare, det ska jag inte sticka under stolen med. Tack för morgondagens sovmorgon! Puss!

2008-12-29 @ 22:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0