BVCbesök

Igår var det en stor dag. Julia fyllde tre månader och med det var det dags för tremånaderssprutan! Sagt och gjort! Med en spruträdd mor tog vi hjälp av kära Lotta och Alvine som vi mötte upp utanför självaste bvc. Alvine lekte så snällt medan Lotta ställde upp som stand-in-mor.  Ett stick i låret går så snabbt men visst hinner Julia visa sitt rätta jag även här och skrika lite grann. Bra Julia! Allt gick så fint så fint tack vare vår goa Lotta som också hade med sig ett rött vackert litet hjärta till Julia för att hon var så duktig när hon tog sprutan. Det röda lilla hjärtat sitter numera i Julias minnesbok! Tack Lotta!

5950 tung och 59,5 cm lång har damen hunnit bli! Oj, sa jag (egentligen inte så förvånad men ändå). Härliga knubbiga lår och go dubbelhaka, sa bvctanten med ett leende.


Snart växer nog fröken i sina kindor också!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hon har helt underbart mysiga kinder tycker jag! William hälsar också att knubbiga lår och go dubbelhaka bara är charmigt! ;-)



Usch ja, jag tror att William kommer få sin spruta nu på måndag när vi ska till bvc på en försenad 2-månaderskontroll. Läskigt när de ska sticka i ens bebis! :-(



kram Linda

2008-11-26 @ 16:09:24
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Socka

Hihi! Samma slags blogginlägg för min del idag :-D

2008-11-26 @ 16:21:48
URL: http://socka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0