Nu ska jag för er berätta vad den tösen gjorde!

Jodå vi gick och la oss tillslut. Daniel och jag. Vid 02.15 vaknade jag för min nattliga kisselur och Julia hade fortfarande inte vaknat! Nu var det nästan 11 timmar sedan hon åt sist så jag buffade på henne men hon sov djupt och den här gången gav jag mig inte. Tillslut damp vi båda två ned i sängen, ammade och somnade vidare. Lilltjejen var hungrig men öppna sina ögon gjorde hon minsann aldrig. Vid 05-tiden var det dags för en bajsblöja och vid 07.30 ville hon ha lite mera mat. Kl 09 valde tösen att slå upp sina vackra blå och le mot världen! Ja här var det någon som allt tog igen sig! Rekord i sömn för denna dam.

Höll ju nästan på att glömma. När kl var 10.30 och vi hunnit äta, leka och klä på oss så störtdök Julia återigen i John Blunds famn ända fram till kl 13 men nu verkar det vara slut på sovandet!

Detta hände igår och idag, imorse ville hon minsann inte sova. Det finns ju inget hyfs på den lilla tjejen. Nej, kl 06 var det upp och hoppa. Med en sömndrucken mor satt vi i soffan i mörkret med tända ljus och lyssnade på Daniels morgonsnoozningar på hans alarmklocka. Julia var piggelin och jag var dödstrött. För att göra något åt saken så tog vi tag i lite hembakat! Då kan man ju bli pigg, tänkte jag,eller har jag fel?! Med Julia på golvet i köket tillsammans med lite leksaker bakade vi muffins så det stod härliga till. Ja tills Julia mitt i baket valde att somna på sin filt, ack så trött hon blev. Nu hade det ju varit ett ypperligt tillfälle för oss båda att hoppa i säng och ta igen lite sömn men nej inte gick det när man stod mitt upp i muffinsbaket! När sista plåten togs ut ur ugnen hann jag nätt och jämt städa undan det sista för att slutligen vad jag hoppades på var att få vila mig lite men Julia hon tyckte då minsann att det var färdigvilat så hon låg i sängen pigg som en lärka och ville ha all uppmärksamhet man kan önska sig. Hon är söt på alla vis men hon är fruktansvärt dålig på att tajma in saker :-)

Ibland undrar jag hur mycket vi har fått för våra synder, Daniel och jag. Hur envisa och vakna var vi egentligen när vi var små? Vår kombination är ju inte heller den bästa. Herregud, sånt borde vi ha diskuterat innan så vi visste vad vi gav oss in på. Hihi. Fast inte hade det hjälpt. Aldrig att vi byter ut vår underbara tös mot något annat. Nej, vi ska bara försöka lära henne ett och annat som pappa Daniel säger. Gullunge!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi, de är ju för söta de små! Nä, tajma in saker och ting är inte Williams starka sida heller. Eller ja, det beror på hur man ser det... han är en fena på att tajma in att HAN ska ha mat när vi andra tänkt äta! ;-) Har han så legat och sovit i 3 timmar så vaknar han alltid precis i samma sekund som maten är klar.



kram Linda

2008-11-20 @ 13:45:52
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Tina

Åh, hon verkar så CHARMIG, er Julia! Gullunge... Sicken maratonsovning! Det har Lyckeli aldrig lyckats med. :-)

2008-11-20 @ 21:44:58
URL: http://www.troll.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0