Önskelista för de behövande

Det vankas dop. Ett litet dop men ändock ett dop för vår älskade lilla Julia. Det vankas också jul. Det finns människor i Julias omgivning som i och med dessa tillställningar vill ge henne en gåva.

Eftersom många förfrågningar har kommit från olika håll och kanter kring vad Julia önskar sig så gör jag det enkelt för oss genom att lägga ut en liten lista här. Ja självklart har jag frågat Julia så listan är helt och hållet hennes egen. Jag lovar.

Det kan låta oförskämt och ofint men du som läsare väljer själv om du vill kika på listan och inandas tips. Det finns klassiska dopgåvor som i mina ögon är barnsmycken och även saker i tenn. Denna listan kommer dock inte att innehålla det utan annat smått och även stort. Allt är relativt. Välj något ur listan eller låt bli. Syftet är att vara en liten hjälp på traven. En önskan vi dock har är att kläder uteslutes då fröken numera har en större garderob än vad hennes mamma och pappa har tillsammans. Ja visst är det orättvist det där med garderoben? Det tycker vi med :-)

Julias önskelista
1, Lära-gå-vagn från Brio
2, "Barnkammarboken" (även andra barnböcker, sångböcker)
3, Namnsagor där Julia är huvudpersonen (t.ex www.sagoboken.se, www.unikabarn.se, www.sagoborgen.se)
4, Egen servis. Mugg, bestick, flat och djup tallrik i plast
5, Ett bidrag till fotograf för porträttfotografering av Julia
6, Ett bidrag till babymassage och babysim för Julia 
7, speldosa
8, äkta fårskinnsfäll
9, aktiveringsleksaker (gärna hårda)
10, Gunghäst
11, "Pippis kappsäck" (Astrid Lindgrens filmer ihopsamlade)
12, Tripptrappstol ( www.stokke.com . Färg: "Naturlig" trä. Finns att inhandla på bl.a Babyland).



Jisses, vilken lista! Jag chockar mig själv! Så många förslag det blev men trots den långa listan tror jag mig säkert ha glömt flera saker som också är bra. Har du kommit på något som vi inte har tänkt på så är ju det med roligt! Vi tycker att det är roligt att lillan får något som hon kan använda. Och ja vissa saker behöver hon inte förrän i vår som ni ser men då är det ju inte jul eller dop så då blir det ju lite svårt att önska sig det. Det säger ju sig självt, eller hur? hihi.


Skulle vi få veta att listan är till hjälp för Julias nära och kära så kommer vi att uppdatera den med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0