Vi gjorde Stockholm utan karta och kompass för Daniel var ju med!

Även om det är underbart att träffa släkt så kan man ibland behöva lite egen tid. Daniel och jag valde att göra stora staden en dag, bara familjen. En rastlös lillebror erbjöd sig att skjutsa in oss och med solen i ögonen strosade vi gata upp och gata ned i flera timmar. Bara njöt. Det festliga är att Daniel som har bott i Stockholm i 1 år kan staden bra mycket bättre än jag som bott granne med den i över 20 år. Jag och mitt taskiga lokalsinne. Man blir mörkrädd. Fråga mig alltså inte vart vi gick men långt och mycket var det, säkert runt hela Stockholm. Det kändes så i varje fall. Jag vet att vi blev avsläppta på Sveavägen, typ vid Odenplan. Jag vet också att vi gick i gamla stan, vid slussen och åt mat på söder. Jag tror att vi nästan var vid centralen nån gång. Eller kanske inte. Nu blir jag osäker. Förresten var det nog inte Odenplan vi hoppade av vid utan bara Sveavägen. Något med Tull var vi nog också vid. Hornstull? Eller var det bara en busskylt jag läste på i all hast som visade att en buss gick till Hornstull? Undra var det ligger...*funderar*...

Hem kom vi tillslut i varje fall tack vara tunnelbanan och 610:an.


Givetvis behövde lillan få påfyllning innan Daniel och jag fick äta gott.



Att få rapa hos pappa efter maten är aldrig fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0