Nytt år, ny unge?

Bloggen är återigen tillbaka! Tjohej! Så fort vi försvinner ett tag beror det på att vi har fullt upp att leka här hemma... och så tentapluggar mamma ;-) Men nu är tentan inlämnad och Julia sover så gott och då är bloggen med andra ord tillbaka!

Ett nytt år väntar oss nu med mängder av nya utmaningar och nya upplevelser. Julia chockar oss för var dag som går, ja positivt alltså. Det är ju inge samma unge som förra året :-) Vart tog flickan vägen som var så ledsen och orolig om kvällarna? som skulle äta mat varje timme om nätterna -helst två gånger i timmen, som vägrade sova i vagnen om dagarna vid promenad och som skrek så fort man inte tittade på henne? Vår underbara unge har blivit ännu mer underbar!

Julia är nu 4 månader och 3 veckor och stora damen växer både intellektuellt och till bredden! Bvc besöktes i förra veckan. 62,5 cm lång och 6,9 kg kärlek! Det är vårt barn det! :-)

Mormor och morfar har hunnit besöka "bästkusten" en helg i år. Julia fick mängder med uppmärksamhet och stimulans. En nöjd men också väldigt trött mormor for hem för att vila upp sig inför nästa gång. En morfar som lyckades nattade Julia en kväll på egen hand var nog också väldigt nöjd över sina bravader.

Vi har en toppen farmor och farfar som redan har funnits vid Julias sida mycket detta nya år. Mamma har då fått vila upp sig, tentaplugga och det har även hunnits med lite "mamma & pappa-middag" på stan. Underbart! Det är inte bara Julia som är bortskämd utan även hennes föräldrar.

Nå vad har hänt då?
Gissa om vårt barn är bäst? ;-) Julia har fullt upp om dagarna. Hon  sitter med till bords, vänder sig allt oftare från mage till rygg och från rygg till mage, ålar baklänges runt på golvet (japp, vår nya dammsugare har äntligen kommit!), sitter stadigt själv, äter smakportioner i form av potatis, palsternacka, morot, broccoli och mangopuré. Katrinplommonpuré är dock ingen hit. Urk och blä säger Julia med hela kroppen och vatten i flaska går fetbort men banangröten! Mmmm, så gott! Envis som hon är så kämpar hon stadigt med sitt ålande/krypande baklänges! Hon blir frustrerad när vi lägger en leksak en bit framför henne för att locka henne. Då hon ännu inte kommer framåt utan endast bakåt och leksaken kommer allt längre ifrån henne blir hon arg. Ibland tar väggen stop för ålandet och Julia har ännu inte lärt sig hur man då styr om så med ett rop får hon en hjälpande hand och kan åla vidare. När mamma lagar mat i köket är det roligt att sitta med i barnstolen och banka med en träslev. Träsleven är även väldigt god att tugga på också. En hit, tycker mamma!

Att sjunga med pappa vid datorn är fortfarande favorit men att ligga i pappas famn och bli kittlad så att man kiknar av skratt, det är nog det bästa Julia vet just nu.



Pappa, jag är redo! Ös in bara! Full koncentration här!


Mmmm, så gott! Mera! Mera!


Åh, kolla vilken fin haklapp jag har!


Världens snyggaste nyckelpigevagn fick jag av min morbror Per och moster Malin. Självklart får "Kanin" åka med också.


Men det var värst vad pappa fotar mycket...


Okej, jag erkänner. Jag kan inte gå än, jag kan inte stå upp själv heller men jag vill! Så jag fick hjälp av mormor och inte visste jag att handtaget kunde vara så gott att mumsa på! Det har ingen berättat för mig!


Pappa förstår inte att jag inte tycker om att sova mer än 30 min om dagarna. Ser han inte hur pigg jag är! Tittut, pappa nu har jag sovit färdigt!



Kommentarer
Postat av: Tina

Så många fina kort! Visst är det roligt nu, det är ju nya grejer hela tiden som de små lär sig. :-) Man är ju så stolt att man pöser över! Och Julias friss börjar minsann jämna ut sig, tror jag. ;-) Blondare har hon blivit med. Kramar

2009-01-14 @ 18:05:45
URL: http://www.troll.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0