Får man bara byta dag så?

Alla i min familj har tippat en dag då de tror att Liten kommer att födas på. Ja jag kommer från en liten tävlingsfamilj när jag tänker efter dock trodde jag att man bara får tippa på en dag och har man fel så har man fel. Min minsta lillebror verkar däremot ha en helt annan syn på det hela. Han har nämligen namnsdag i dag och tippade då på att Liten skulle kika fram på "hans" dag. Lillebror befinner sig för tillfället på en liten utomlandsresa och jag sänder honom idag på fm ett glatt grattis-sms där jag även meddelar att någon bebis lär nog inte titta fram idag. Även han liksom många andra tippare som har tippat tidigare datum har med andra ord förlorat. Till svar får jag slutligen detta sms:

Tackar! Här är det varmt o gött! Gissar på fredag istället. Hare bra o hälsa dom andra.

Va?! Kan man bara byta dag och tro att den gäller då istället? Har fredagen lika mycket värde som dagens tippardag för min bror?!I så fall så tippar jag på att det kommer en bebis imorn och gör det inte det så tippar jag då på dagen efter. Hur det än blir så kommer jag alltså att vinna!  Yeah! Me like! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0