Amningskossa

Jag borde söka arbete på ARLA. Känner mig som en jäkla amningskossa. ARLA ligger bara runt hörnet i vårt område. Skulle kanske vara en idé då jag bara kan springa ned när brösten börjar rinna till :-)

Lillan äter på bra. Hon suger och smackar och har sig. Jag ammar och ammar och pumpar och pumpar. I natt fick jag bortskämda människa sova 7 timmar i streck! Somnade vid 00.00 och vaknade inte förrän kl 06.45 och då var det inte pga Julia utan för att brösten stod rätt ut som två stora basketbollar. Dom var kanonfyllda och behövdes tömmas. Trött och sömndrucken dom jag ändock var stapplade jag upp ur sängen och slog mig ned i soffan med handpumpen. Perfekt lån av fröken Lotta!

I natt vid 01 hade lilltjejen vaknat. D, underbara människa, klev upp och gav henne flaska. De hade somnat i soffan till kl 03 då D vaknade av nackspärr. Inte konstigt att jag sov som en stock då jag hade fått sängen för mig själv under den här tiden. Dessa sömntimmar gjorde allt den här dagen! Julia själv vaknade till först vid halv åtta och då var det dags för mat. Sicken tjej!

Hon är världens snällaste! Jag går bara och väntar på när kriser ska dyka upp :-)

Efter att ha låtit stumpan tutta lite vid 11 for vi till Nordstan. D, jag och lillan. Där snurrade vi runt bland galna människor, trånga rulltrappor och nya jakter på var alla hissarna fanns. Efter ett par timmar  gav vi upp besvikna. Inget av vad vi sökte fann vi. Utflykten gick vidare till Allum (ett annat innershoppingcentrum) där vi fann lyckan vi sökte. Snabbt som attan for vi in och ut och lillan sov återigen som en stock. Att åka bil är bland det bästa hon vet. Spelar ingen roll vilket humör hon är på innan bilen startar. När motorn väl är igång då slocknar hennes ögon som en ridå faller ned på beställning. Gullunge!

D jobbar natten. Imorgon jobbar han kvällen. Första passen jag är själv. Förra gången han jobbade var kära mor o far här och det gick finis. Jag tvivlar inte på denna period heller. Vad jag måste lära mig är dock att sova när lillan sover. Man vill lätt dammsuga, fixa disken, plocka undan saker, surfa, prata i telefon, hänga tvätten. Ja sånt man inte vill göra när stumpan är vaken. Det jobbiga är att tillslut blir man aptrött och så ska man försöka sova ja DÅ vaknar Julia! Det slår aldrig fel! Nej, den här gången ska jag sova när lillan sover. Nu sover hon så det innebär alltså sömn för mig! Tjohej!

Godnatt folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0