Saknad

Idag är det Julias sjätte dag på inskolningen. Idag är det andra gången skruttan äter lunch på förskolan och första gången som hon skall vara med på vilan. Idag är det första dagen som Julias mamma tycker att det här med förskola är helt idiotiskt. Nu har Julia varit borta alldeles för länge och det är inte alls något roligt att vakna på morgonen, göra sig redo för dagis och gå och lämna bort sitt barn. Idag är det första gången som fem timmar utan Julia känns förjävligt! Just nu vill jag bara rusa in på förskolan, hämta min älskade unge och krama om henne länge länge, visa all min kärlek och lova henne att hon aldrig aldrig mer behöver gå tillbaka. Nu förstår ju även jag att så får det inte gå till så därför sitter jag här, trummar med fingrarna, tittar på klockan och önskar att den kan bli 14.00 så mamma och pappa får traska in och hämta hem vår ljuvliga unge. 42 min kvar.... Nedräkning pågår!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0