Ge mig en hint bebis! Är du på G måntro?

För ett par månader sedan gick D och jag på tre föreläsningar på Östras sjukhus som handlade om förlossningsförberedande. Vi fnissade oss nog igenom två av dom och sov oss igenom en ( ja man kan inte ha förelässning kl 09 på morgonen! Det borde vara olagligt!) men dom var faktiskt väldigt bra. Cilla som höll i dom, en barnmorska med bred skånska som numera arbetar på spec.förlossningen på Östra, en kvinna med fart och fläng lyckades fånga vårat intresse och lära oss ett och annat.

Jag minns ett tillfälle då hon frågar oss alla som sitter i aulan vad det första vi tänker på när vi hör ordet "förlossning". Kvinnor och män började skruva på sig i publiken. Några få ord kom upp på tavlan i form av; Smärta, blod, svett, skrik med mera. Ingen vacker syn va? Någon kläckte tillslut ur sig; BARN!

Ja! tjoade Cilla. Det är ju faktiskt barn ni ska föda. Nu när ni har passerat halvvägs i er graviditet så kan det vara svårt att se vad som komma skall. Jag tänka mig att ni inte alls ser fram emot detta men ni kommer alla att komma till den dagen då ni bara längtar. Ni vill inget hellre än genomgå den här förlossningen och komma vidare. Ni behöver dessa nio månader på er för att nå dit mentalt. Den dag ni längtar som mest den dagen kommer ert barn komma.

Haha, skrattade jag och vänder mig till D och säger; Jag kommer ALDRIG längta dit, bara så du vet. ALDRIG! (För jag tänkte ju att jag i själva verket skulle ligga hemma i soffan, glo på såpor och äta glass när liten ska födas). Jag hade inte anmält mig till att genomgå någon förlossning inte. Så det så!

Men nu är jag där! Nu är jag där Cilla pratade om att vi en dag skulle vara. Där jag aldrig någonsin trodde att jag skulle befinna mig! Kom igen bebis! Ge mig en hint om att du är på väg i varje fall! Ge mig en värk eller nått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0