Nedräkning för hela slanten

Jag kan inte låta bli. Jag räknar ned som en tok. Fyra dagar kvar. Det är sjukt dumt att ens sätta ett BFdatum för trots att jag fått höra och själv sagt under hela resans gång att "ja 2 v innan och 2 v efter kan bebis komma för förstföderskor" så tycker jag ändå att slutdatumet för Liten i magen är om just fyra dagar och inte om fem dagar. Den 16 Augusti 2008. Det är finito då. The end för bebis i magen. Ja jag vräker Liten då. Jag lovar och svär. Hyran är inte betald längre än så och jag stänger av värmen och allt gott med det. Inte en dag till!

Sängen är bäddad och står så vackert på sin plats med två små söta mjukisdjur som Daniel vunnit på Liseberg. Dom ska Liten få, sa han när han kom hem. Vagnen är bäddad och provkörd. Skötbordet på plats med sina hängandes bomullsfiskar ovanför sig som ska stimulera Liten när D byter bajsblöjan. Det finns blöjor i lådor och minikläder som är nytvättade och försiktigt ihopvikta i garderoben. Babyskyddet är upptaget från förrådet för att lukta hemma.  Blivande mormors vackra handvirkade filt är färdiggjord och ligger bara och väntar på att få bli använd. Snuttefilten har till och med fått bo mellan mamma och pappa i sängen om nätterna ett par dagar nu för att lukta just mamma och pappa.  Ja allt är praktiskt taget klart! Nu saknas bara en bebis ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0