De små liven

Tiden rullar på och lillan växer. Ja klart jag vet att hon växer men häromdagen när vi var och hälsade på Rob & Malin och deras 2 veckors lilla Alfred, ja då fick jag mig en chock. Vad stor Julia har blivit! På 2 sekunder växte hon från pytteliten till liten i mina ögon. Älskade hjärtat. Givetvis är det sunt att barn växer men måste dom växa så snabbt? Jag vill kunna välja själv hur mycket mitt barn ska växa. Dom borde ha en knapp på ryggen som man kan trycka på när man vill att dom ska bli lite större. Frågan är om jag nånsin skulle trycka på den knappen då ;-) Möjligtvis för att jag vill att Julia ska kunna ha alla de fina kläder hon har i sin garderob som är i större storlekar men inte annars inte.


Alfred 2 veckor.


Lille Alfred igen och Julia 6 veckor.
Ingen är så värst glad men vem vill le på beställning när man blir nedkastad i en soffa så där bredvid en främling?

Väl hemma efter vårt besök funderade jag på att rensa Julias garderob. Herregud, klart hon har växt på dessa 6 veckor. Mängder med kläder måste ju ha blivit för små nu, tänkte jag. Fast helt ärligt, det är lite ångestladdat att göra en sådan rensning så jag sköt givetvis på det hela i ett par dagar. Tills idag. Och döm min förvåning. Lillan kan fortfarande ha nästan alla sina kläder. Puh. Mamma blev superglad! Det enda vårt lilla hjärta har växt ur är några bodysar i stl 50. Byxorna i stl 50 kan hon allt fortfarande ha. Glöm då inte att alla kläder var totalt för stora för henne när hon kom till stora världen. Men nu har jag kommit på något bra. Nästa gång jag får för mig att Julia har växt snabbare än jag vill erkänna så är det bara att rota fram lite större kläder och testa på henne. Hokus pokus, så är hon min lilla bebis igen och mitt psyke samt själ får genast ro. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja tänk vad de växer de små liven! Nyfödda och pyttesmå är de inte särskilt länge... och tiden rusar iväg läskigt fort ibland tycker jag!



kram Linda

2008-10-10 @ 00:15:25
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: tina

Men sååå mkt större är ju inte Alfons! Tänk på Carinas bebis nästa gång Julia känns stor, det brukar jag göra. ;-) Och du, Lyckeli är nästan tolv v och kan ännu har storlek 50 på en pyjamas och två byxor, även om de är liiite korta nu. Så du kan nog ha dem ett tag till! Kramar

2008-10-10 @ 20:11:13
URL: http://troll.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0