Summering för hela slanten

Ja för er som missat så har vi faktiskt landat i goa götet igen.  Jag och Julia. Vi har däremot haft fullt upp så bloggandet har tyvärr legat på hyllan. Resan hem gick finis. Damen valde dock att vara mer vaken denna gång än på resan upp och ville aktiveras ständigt. Självklart. Med sång, tjejprat, skumpande, kramar och lite skratt så löste vi resan hem. Julia somnade kl 21 den kvällen och hade en mor som inte var långt efter henne i säng.

Efter en vecka hos Julias mormor som var fylld av uppassning med allt vad det innebär var vi laddade med ny energi. Som försök till att vara en pedagogisk mor såg denna vecka ut så här:

Måndag: Långpromenad och en fika på stan med Malin och 1-månaders lilla Alfred
Tisdag: Långpromenad och lunch hemma hos oss tillsammans med Fian och 6-månaders Tilda
Onsdag: En sväng till Lotta för att leka med 1-åriga Alvine i lekparken och även där förtära lite gott fika.

Tanken var ju att förutom att jag själv skulle få mig lite motion även träffa vänner så skulle också Julia få sig en ordentlig dos av andra människor än hennes mor och även kombinera detta med en toppensömn. På dagen sover Julia som bäst i vagnen då vagnen är i rullning. Och vem  vill inte önska damen lite dagssömn? ;-)

Nu blev ju inte veckan som jag hade trott då men efter 2 månader i mammarollen så har jag nu börjat förstå att saker och ting aldrig blir som man har tänkt sig. Det hör till tydligen. Precis som alla andra mammor säger. Ja okej då, ni hade rätt!  Julia valde nämligen att sova hela långa dagarna. Detta slutade i en pigg Julia på kvällarna och en trött mamma. Inte någon bra kombination.

Idag har vi varit hemma hela dagen. Mamma har sovit i sängen och Julia har lekt med familjen fisk och pratat med sina mjukisdjur. En nöjd Julia och en nöjd mamma. Man kan tydligen vara pedagogisk utan att arrangera tusen saker. Det är inte sakerna i sig som alltid gör det pedagogiska. Det gillar jag :-)


Kommentarer
Postat av: Tina

Hahaaa! Åh, så jag känner igen mig! Lyckeli trivs bäst hemma, varvat med en promenad då och då, i selen. Men flitiga mamma har ju ränt med henne på babysim och massage och gud vet vad. Lyckeli finner sig rätt så väl men protesterar ofta i slutet av aktiviteterna för det blir liksom för mkt. Nä, hemma är tydligen bäst. :-)

2008-10-31 @ 21:03:24
URL: http://www.troll.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0