Baddags!

Idag är Julia 3 v och har tagit sig igenom 3 bad. Första badet hemma var nog ingen hit för lilla Julia. Jag tror t.o.m. att vi slog rekord i att bada snabbt!


Lillan skrek i högan sky. Det värkte så i hjärtat på oss. Ett ordentligt snabbdopp blidde det och inget mer.

Andra badet blev däremot en skillnad för stumpan. Vi plockade bort "stället", fyllde på lite varmare vatten, gav mer närhet och vips så såg lillan ut så här;


Mmm så harmoniskt! Oh så hon njuter.

Jag nämnde i ett tidigare inlägg om en viss fotografering som skedde efter just detta harmoniska bad som blev så lyckat. Med lillan i famnen för torkning var livet återigen jobbigt. Stackarn, hon frös så men D skulle envist fotografera.


Oh så arg hon var lillstumpan. 

Min monolog till D under pågående situation.

M: Måste du fota när hon är så arg?
M: Men åh se så harmonisk och lugn hon blev! .... Men gisses hon kissar ju för sjutton! Shit! Sluta fota och hjälp mig då!

BILDBEVIS;


Japp, lugn som en filbunke njuter hon nu i soffan medan hon kissar ner mig och även soffan. Nytt bad, ny handduk, rengöring av soffa, dusch för mig DÄREFTER kunde vi börja klä på lilla hjärtat. Detta är tydligen livet som småbarnsförälder.


Kommentarer
Postat av: Vilda Tiger

Hahahaaaa! Julia är för härlig! Det är sköööönt att kissa. ;-)

2008-09-16 @ 11:41:59
Postat av: Malin

Ja men visst är det :-)Dom är för söta de små! hihi

2008-09-16 @ 22:54:54
URL: http://mareldsbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0