De små invaderar och tar över! Vart bär vi av?

Ja tiden springer iväg! Idag är stumpan redan 2 veckor! För att fira detta tänkte jag att vi borde börja motionera mamma M. Igår var nämligen jag, Julia och D ute på en promenad och efter 30 min insåg jag att detta är något jag verkligen måste göra om. Jag kan inte blunda längre. Puh, jag har verkligen inte kondis allts. Absolut ingen som helst kondis. Nä skärpning på det planet!

Så på fm idag var tanken att en långpromenad skulle gå av stapeln. Julia och jag. D skulle få sova då han idag hoppar på ett arbetspass. Men ville Julia ut och promenera när jag ville tro? Nej så klart inte för den här lilla lilla flickan har nu tagit över makten över oss vuxna i detta hem. Från kl 10 väntade jag och väntade och väntade. Men så här såg det ju då ut hemma hos oss



När kl var 11.45 tyckte jag att det var dags att ta tillbaka makten. Jag krängde ner barnvagnen för vår trappa och sprang upp och hämtade lillan i pyjamasen (!) och la henne i vagnen. Herregud man får väl inte gå ut och gå med barn i pyjamas! Bara jag inte stöter på någon så ska det nog gå bra att promenera i pyjamasen, tänkte jag. Givetvis hinner jag knappt lägga ner ett sovande pyre i vagnen förrän grannen slänger upp dörren. En tanta i 50-års åldern med megastora glasögon och ett lockigt hår på svaj! Typiskt! Vad som var mest typiskt var att vi inte ens hunnit hälsa på denna dam tidigare så givetvis skulle det nu hälsas välkommen till nya hemmet, gratta till bebis, kika på bebis och prata om vilket bedårande lugnt område Kallebäck är osv osv. Efter lite bök med täcket så lyckades jag i varje fall visa upp världens vackraste Julia utan att damen i fråga kunde se att det var en pyjamas nyblivna mamman for runt med sitt barn i. 1 poäng till mig!

Tanken var att promenaden skulle vara i 45 min- 1 timme men efter 30 min var jag utanför vårt hem igen, ringde jag D och bad honom komma ned så jag fick hjälp med vagnen upp. Huvva, så svettigt det var. Jag hatar svett. Jag valde tillslut att gå hem och avbryta min runda just för att jag kände att jag nog luktar svett. Jag är nog lite konstig. Har inte längtat till en dusch så mycket som då på länge ;-)  Som sagt, fler promenader får det allt bli! Lillan sov givetvis när vi kom hem och vaknade inte förrän vid 13.30 idag med.

En annan lite rolig sak som hänt sista tiden är damens karaktär som möjligtvis börjar kika fram. Hon börjar visa vem hon är den här tösen! Lite roligt men också oroväckande! :-) Sedan i fredags har det där söta lilla nyfödda skriket förvandlats till jag vet inte vad. Jag finner inga ord. Hon tar i ända ner i tårna när hon ska ta ton. Snabbt som attans fyrar hon av ett illvrål om inte saker sker på hennes villkor. Det ska gå fort och det ska egentligen helst ha skett igår. Grannarna som aldrig haft egna barn kanske tror vi misshandlar henne. Vad vet jag.  Undrar just hur den här damen utvecklar sig. Det är nog bara en fas nu kanske och inte hennes riktiga jag. För är det hennes riktiga jag så vill jag nog reklamera henne  ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0