Hej mitt vinterland!

Och så kom äntligen den efterlängtade, vita, pulversnön till Göteborg. Härligt! Pulkaåkning blev snabbt en favorit för Julia. Det börjades tidigt på förskolan och nu är även vi i familjen i fas med detta. Är vi inomhus tar hon gärna på sig skorna och mössan som vanligt men numera sätter hon sig också i pulkan och sträcker ut handen där hon håller pulkasnöret i mot oss. Det tisslas och tasslas om att snön inte kommer ligga kvar så länge till därför har vi efter gårdagens pulkapremiär redan hunnit med ett flertal åk så jag tror att Julia är ett av de barnen som verkligen har tagit till vara på snön.







Jag inhandlade (vad jag trodde) en säker pulka då jag tidigt insåg att det kan bli en del pulkaåkning för Julia tillsammans med hennes far. En mer vild än tam pulkaåkning med andra ord. Om Julias far skulle dra iväg i galopp med Julia i pulkan bakom sig så skulle Julia i varje fall ha ett gott ryggstöd att luta sig tillbaka på och bra sidostöd. Det trodde jag skulle förhindra minsta lilla vurpa. Men icke. Efter Julias pulkapremiär med sin pappa som gick av stapeln igår så har vi ett litet resultat av färden uppe vid vänster panna under Julias lugg.



Kommentarer
Postat av: Tina

Lyckeli har också ryggstöd men det är breda "skenor" vid sidan om pulkan, liksom, så den blir väldigt stadig då hon åker. Lekia i Nordstan hade såna, säger Marcus. Märket heter Stiga. Va roligt att Julia gillar att åka pulka! Det är mycket uppskattat här hemma med. :-)

2009-12-23 @ 18:04:23
URL: http://www.troll.bloggagratis.se
Postat av: Linnéa

Haha, Alva hon bara skriker hon när hon ska åka. Hon förstår inte alls tjusningen med det hela... Hon vill bara sopa bort snön med sin lilla sop alternativt ligga och vräka sig runt i den :-)

2009-12-27 @ 20:25:36
URL: http://imammasmage.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Vad härligt! Alva tycker inte alls om pulkan, däremot gillar hon att se när andra åker. Då kan det ibland hända att hon vill prova själv också, men oftast är det stopp rätt så omgående då hon vill "Gååååååå" själv.

2010-01-14 @ 15:28:50
URL: http://imammasmage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0